Educatius Group Logo

Az Educatius karbonkibocsátás-számítási módszertana a 2022-es diákrepülések során

Környezeti hatásunk megértéséhez a karbonkibocsátásunk számításával kezdtünk. A diákok Educatius programokhoz kapcsolódó repüléseivel kezdtük, ugyanezek ezek teszik ki a közvetett és összesített kibocsátásunk javát. Az alábbiakban bemutatjuk a repülések kibocsátásának mérésére használt módszertant.

Adatgyűjtés

Összegyűjtöttük az Educatius Group összes irodájának adatait. Az általunk gyűjtött adatok több, mint 61 millió kilométernyi repülési információt tartalmaznak. Ezen adatok alapján a kibocsátást körülbelül 6 600 tonna CO2e-re becsültük. A pontosság érdekében a jövőben folytatjuk az adatok negyedéves javítását és gyűjtését.

Képlet

A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) útmutatásait használtuk a kibocsátás számításához. Az ICAO az ENSZ szakosított szerve, amely a nemzetközi légi közlekedés irányításával és szabványosításával foglalkozik. Az alábbi négy lépéssel végeztük el a 2022-es adatok számítását.

1. lépés: A repülőgép üzemanyag-fogyasztásának megbecslése
Az üzemanyag-fogyasztás becsléséhez az ICAO weboldalát használtuk, hogy kiszámítsuk az adott utazáshoz használt repülőgépek üzemanyag-fogyasztását (kg-ban).

2. lépés: Az utasok üzemanyag-fogyasztásának számítása
Az RTK adatok alapján kiszámítottuk az utas/rakomány arányt, amelyet az utasok üzemanyag-fogyasztásának számításához használtunk.

3. lépés: Az elfoglalt ülések számítása
Az elfoglalt ülések számításához azt feltételeztük, hogy minden repülőgép teljes mértékben gazdasági ülésekkel van ellátva. Ezért az elfoglalt ülés egyenlő a teljes ülések számával, szorozva a terhelési tényezővel.

4. lépés: CO2 kibocsátás számítása utasonként
A CO2 kibocsátást utasonként az ICAO-n itt található alábbi képlettel számoltuk ki:
(Utasok üzemanyag-fogyasztása * 3,16) / elfoglalt ülések

*Az ICAO weboldal az adott utazáshoz használt repülőgépek üzemanyag-fogyasztását számítja ki, így a CO2e változhat.

Paraméterek

A kibocsátás számításához az alábbi paramétereket használtuk:

  • Kilométerek: A Haversine-képletet használtuk a földgömb két pontja közötti földrajzi főkörön mért távolság kiszámításához, figyelembe véve azok hosszúsági és szélességi koordinátáit. A pontosság érdekében a számításokat egy harmadik fél végezte.
  • 3,5: 3,5 liter/100 utas-kilométer az átlagos üzemanyag-fogyasztási arány.
  • 3,16: Egy liter repülési üzemanyag körülbelül 3,16 kg CO2 kibocsátást eredményez.
  • 82%: A kereskedelmi légitársaságok átlagos kihasználtsági aránya 82%. Ezért (1/0,82) igazítja a kihasználtsági arányt, feltételezve, hogy a repülőgép nem működik teljes kapacitással, és néhány ülés üres.
  • / 100: Az eredmény grammban történő CO2/km-ről kilogrammra történő átváltását biztosítja.
  • Bár egyes számítások magasabb kibocsátásokat eredményezhetnek, mint amit a hivatalos oldal mérne, szándékosan túlszámolunk, hogy minden lehetséges kibocsátást fedezzünk.

Többszörös utak

A több, mint 10 diákot érintő, ugyanazon az útvonalon elvégzett többszöri utak esetén a kibocsátást közvetlenül az ICAO weboldalán számoltuk ki.

Jövőbeli számítások

2023-tól kezdve még szélesebb körben végzünk számításokat, és folytatjuk az adatokgyűjtést a pontosság érdekében, valamint hogy szükség esetén tökéletesíthessük a fenntarthatósági stratégiánkat.

Érdekelhet még ez is

2023.09.14
Az Educatius túlteljesítette a 2023-ra tervezett faültetési és fenntarthatósági vállalásait

Növekvő fenntartható hatás az Aiducatius segítségével Örömmel osztjuk meg, hogy…

Read Post
2023.10.29
Az Educatius fenntartható jövőképe

Középiskolai csereprogramok és globális klímavédelmi akciók összekapcsolása Az Educatius-nál inspirál…

Read Post
2023.10.05
Az Educatius megemlékezik a Mentális egészség világnapjáról

Fókuszban a cserediákok mentális ellenállóképessége A Mentális egészség világnapját október…

Read Post