Az Educatius karbonkibocsátás-számítási módszertana a 2022-es diákrepülések során
Környezeti hatásunk megértéséhez a karbonkibocsátásunk számításával kezdtünk. A diákok Educatius programokhoz kapcsolódó repüléseivel kezdtük, ugyanezek ezek teszik ki a közvetett és összesített kibocsátásunk javát. Az alábbiakban bemutatjuk a repülések kibocsátásának mérésére használt módszertant.
Adatgyűjtés
Összegyűjtöttük az Educatius Group összes irodájának adatait. Az általunk gyűjtött adatok több, mint 61 millió kilométernyi repülési információt tartalmaznak. Ezen adatok alapján a kibocsátást körülbelül 6 600 tonna CO2e-re becsültük. A pontosság érdekében a jövőben folytatjuk az adatok negyedéves javítását és gyűjtését.
Képlet
A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) útmutatásait használtuk a kibocsátás számításához. Az ICAO az ENSZ szakosított szerve, amely a nemzetközi légi közlekedés irányításával és szabványosításával foglalkozik. Az alábbi négy lépéssel végeztük el a 2022-es adatok számítását.
1. lépés: A repülőgép üzemanyag-fogyasztásának megbecslése
Az üzemanyag-fogyasztás becsléséhez az ICAO weboldalát használtuk, hogy kiszámítsuk az adott utazáshoz használt repülőgépek üzemanyag-fogyasztását (kg-ban).
2. lépés: Az utasok üzemanyag-fogyasztásának számítása
Az RTK adatok alapján kiszámítottuk az utas/rakomány arányt, amelyet az utasok üzemanyag-fogyasztásának számításához használtunk.
3. lépés: Az elfoglalt ülések számítása
Az elfoglalt ülések számításához azt feltételeztük, hogy minden repülőgép teljes mértékben gazdasági ülésekkel van ellátva. Ezért az elfoglalt ülés egyenlő a teljes ülések számával, szorozva a terhelési tényezővel.
4. lépés: CO2 kibocsátás számítása utasonként
A CO2 kibocsátást utasonként az ICAO-n itt található alábbi képlettel számoltuk ki:
(Utasok üzemanyag-fogyasztása * 3,16) / elfoglalt ülések
*Az ICAO weboldal az adott utazáshoz használt repülőgépek üzemanyag-fogyasztását számítja ki, így a CO2e változhat.
Paraméterek
A kibocsátás számításához az alábbi paramétereket használtuk:
- Kilométerek: A Haversine-képletet használtuk a földgömb két pontja közötti földrajzi főkörön mért távolság kiszámításához, figyelembe véve azok hosszúsági és szélességi koordinátáit. A pontosság érdekében a számításokat egy harmadik fél végezte.
- 3,5: 3,5 liter/100 utas-kilométer az átlagos üzemanyag-fogyasztási arány.
- 3,16: Egy liter repülési üzemanyag körülbelül 3,16 kg CO2 kibocsátást eredményez.
- 82%: A kereskedelmi légitársaságok átlagos kihasználtsági aránya 82%. Ezért (1/0,82) igazítja a kihasználtsági arányt, feltételezve, hogy a repülőgép nem működik teljes kapacitással, és néhány ülés üres.
- / 100: Az eredmény grammban történő CO2/km-ről kilogrammra történő átváltását biztosítja.
- Bár egyes számítások magasabb kibocsátásokat eredményezhetnek, mint amit a hivatalos oldal mérne, szándékosan túlszámolunk, hogy minden lehetséges kibocsátást fedezzünk.
Többszörös utak
A több, mint 10 diákot érintő, ugyanazon az útvonalon elvégzett többszöri utak esetén a kibocsátást közvetlenül az ICAO weboldalán számoltuk ki.
Jövőbeli számítások
2023-tól kezdve még szélesebb körben végzünk számításokat, és folytatjuk az adatokgyűjtést a pontosság érdekében, valamint hogy szükség esetén tökéletesíthessük a fenntarthatósági stratégiánkat.
Érdekelhet még ez is
Az Educatius túlteljesítette a 2023-ra tervezett faültetési és fenntarthatósági vállalásait
Növekvő fenntartható hatás az Aiducatius segítségével Örömmel osztjuk meg, hogy…
Read PostAz Educatius fenntartható jövőképe
Középiskolai csereprogramok és globális klímavédelmi akciók összekapcsolása Az Educatius-nál inspirál…
Read PostAz Educatius megemlékezik a Mentális egészség világnapjáról
Fókuszban a cserediákok mentális ellenállóképessége A Mentális egészség világnapját október…
Read Post